Teď je Světová organizace cestovního ruchu (UNWTO) s podporou Světové zdravotnické organizace (WHO) vybrala mezi osmičku „spasitelů”, kteří mají pomoci cestovní ruch opět nastartovat.

„Pandemie na nás dopadla extrémně, stejně jako na hotely,” vypráví Pavlína Zychová, zakladatelka a CEO MyStay, který před krizí spolupracoval s více jak 200 ubytovacími zařízenímia jejich stejnojmennou webovou aplikaci použilo přes milion cestovatelů. „Naše portfolio leží zhruba ze 40 procent v Česku, zbytek tvoří svět. Víceméně se to v rámci 14 dnů zastavilo všechno, šli jsme úplně na nulu. Najednou nikdo necestoval, takže naše čísla v produktu spadla fakt na nulu.”

MyStay sází na jednoduché uživatelské prostředí.

Společnost do té doby „žila” z měsíčních poplatků od hotelů, které jejich chytrý rezervační systém využívaly, s příchodem krize jim ale česká společnost poplatky odpustila. „V téhle situaci se nám to zdálo fér, takže nám revenue taky spadlo k nule. Ty dva měsíce to pro nás byl finanční black-out. Teď ale pojedeme v jiném režimu, protože jsme náš systém zdarma uvolnili na pomoc cestovnímu ruchu,” dodává.

MyStay byl vybrán Světovou organizací cestovního ruchu mezi „osm statečných”, kteří mají pomoci vrátit cestovní ruch zpátky na nohy. Cílem výzvy, do které se přihlásila více než tisícovka firem a projektů ze 110 zemí světa, bylo najít nejlepší inovativní a okamžitě použitelné řešení, jež pomůže vyřešit celosvětově negativní dopad covid-19 na cestovní ruch.

Odbavení na recepci za zlomek času

Přínosem českého software je, že podporuje bezkontaktnost a zkracuje dobu strávenou na recepci. „Řešení, které MyStay hotelům a provozovatelům ubytovacích služeb nabízí, je v současné době ideální - jedná se totiž o automatizovanou komunikaci s hosty a digitalizaci hotelových procesů od rezervace, on-line check-inu a check-outu až po koupi doplňkových služeb. Zákazník tak téměř nemusí přijít do kontaktu s hotelovým personálem,”popisuje zakladatelka.

V praxi to funguje tak, že jakmile si host udělá rezervaci v příslušném ubytovacím zařízení, převezme aplikace zbytek papírování a komunikace. „Kompletně digitálně pokrýváme cestu hosta, ale nesnažíme se vůbec brát práci recepčním, jak to někdo mylně chápe. My se naopak snažíme, aby se obsah práce člověka, který vás má ubytovat v hotelu, změnila,” zdůrazňuje.

Pavlína Zychová představuje Bezkontaktní anticovid sadu

A vypočítává, že v současné době trvá běžné odbavení na recepci zhruba šest minut a sestává ze tří kroků: Zaprvé vyřízení zákonných povinností, jako je ověření totožnosti a vyplnění check-in karty, zadruhé podání základních informací o hotelu a zatřetí představení doplňkových služeb a informování hosta o tom, co může v hotelu nebo jeho okolí dostat či najít. „Teď jsme třeba na nějakých šesti minutách za základní kroky na recepci. My se s MyStay snažíme, aby se alespoň první krok, nebo velká jeho část, která je třeba 2,5minutová, udělala už před příjezdem hosta a tohle všechno bylo pokryté, a druhou část aby už měl dopředu v telefonu. Takže jsme najednou ukrojili z těch šesti minut strašně napresovaného procesu třeba tři a půl minuty nepříjemných věcí, které mohou být hotové dopředu z vašeho pohodlí, což je určitě příjemnější než čekat ve frontě na recepci s kufry, kdy vám padá triliarda věcí z rukou. Najednou vznikne prostor, během kterého má recepční čas vás úplně jinak uvítat,” popisuje.

Společnost nyní v rámci boje s pandemií koronaviru a jejími následky nabízejí ubytovacím zařízení zdarma svou Bezkontaktní MyStay anticovid sadu, tedy komplexní softwarové řešení. Díky ní hotely hned po rezervaci odešlou hostovi spolu s potvrzením i informace o místních zdravotních a bezpečnostních opatřeních a nařízeních. Před příjezdem hosté vyplní a online podepíší registrační check-in formulář, takže si po příjezdu jen převezmou kartu či klíč od pokoje. Pomocí odkazu v emailu nebo SMS, případně po připojení na hotelovou WiFi, si na speciální webové stránce hotelu mohou najít aktuální informace, prohlédnout a objednat hotelové služby. V průběhu pobytu mohou prostřednictvím webové aplikace komunikovat s personálem, mít v telefonu všechna doporučená místa na online mapě a na konci pobytu si vyřídit pre-checkout z pohodlí pokoje a bez čekání ve frontách.

Co bude s cestováním?

Zařazení mezi osmičku vybraných projektů se odrazí hlavně v promování těchto služeb vládním institucím, které mají cestovní ruch na starosti, turistickým agenturám či nejrůznějším světovým asociacím. „Část tohoto přínosu jsme už vypotřebovali, když jsme minulý týden měli velký call s vládami světa, v němž jsme měli tři minuty na to, abychom se představili a představili naše řešení. V současné chvíli naše video promují dál a jednotlivé subjekty mají možnost nás oslovit, tak abychom mohli pomoci s obnovou turismu v dané zemi,”vysvětluje Pavlína Zychová.

Za poslední dva až tři týdny se tak podle ní poptávka po MyStay opět zvedla, a to jak ze strany klientů, tak i potenciálních partnerů. „Pro nás to znamená pomoci jim nebo dát jim zdarma náš software na podporu bezpečného znovuotevření a bezkontaktního provozování hotelů - jelikož je dokázáno, že nějakých 60 procent lidí má reálně strach cestovat právě kvůli nákaze covid-19, a my je potřebujeme přesvědčit, že jet do hotelu opravdu není problém,”dodává.

Pokud jde o samotný průběh obnovy cestovního ruchu, pak šéfka MyStay předpovídá, že cestovat nejdříve začnou například byznysmani nebo jiné profese lidí, pro které je přesun po světe nezbytný. Také vnitrostátní trh bude mít před létem žně a pravděpodobně se posune hlavní turistická sezóna pro zahraniční návštěvníky. Ceny za cestování podlení v ideálním případě zůstanou stejné jako před krizí, neboť nabídka je v tuto chvíli vysoká a poptávka velmi nízká.

Zdroj: Redakční spolupráce se StartupJobs Newsroom
https://www.startupjobs.cz/newsroom/behem-14-dnu-slo-vsechno-na-nulu-ceska-hotelnicka-appka-mystay-padla-na-dno-ted-zachranuje-svetovou-turistiku
Foto: MyStay