Čínská konglomerátová společnost ByteDance, která má hodnotu více než 75 miliard dolarů, pracuje na aplikaci pro streamování hudby. Společnost, která provozuje populární aplikaci TikTok, diskutovala v posledních měsících s hudebními vydavateli, aby aplikaci spustila již na konci tohoto čtvrtletí.

Aplikace nabídne jak prémiovou, tak reklamou podporovanou bezplatnou úroveň. Bloomberg, který o prémiové aplikaci poprvé napsal, oznámil, že se ByteDance se svou hudební aplikací plánuje zaměřit na nový tržní sektor. Mluvčí ByteDance to odmítl komentovat.

Není překvapením, že ByteDance projevuje o hudební aplikace zájem. Společnost již pracuje s hudebními studii po celém světě, aby jejich skladby licencovala na své platformě. V Číně, kde ByteDance tvrdí, že má vazby s více než 800 firmami, vynaložila společnost extrémní úsilí v hledání hudebních telentů, na které je naléháno, aby vytvářeli své vlastní skladby.

Kromě toho rozšiřuje ByteDance v posledních měsících své portfolio aplikací.  Začátkem tohoto roku vydala společnost Duoshan, videochat aplikaci, která se zdá být mixem TikTok a Snapchatu. Tento týden uvedla na trh další chatovací aplikaci Feiliao, která je do značné míry zaměřena na textové konverzace. V tu samou dobu si společnost pravděpodobně uvědomila potřebu samostatné aplikace pro poslech hudby.

Když se Todd Scheffin minulý měsíc zeptal na partnerství společnosti TikTok s hudebními společnostmi, řekl The Wall Street Journal, že je hudba součástí „kreativní DNA“ aplikace, jde však především o službu vytvářející krátká videa, nikoli primárně pro poslech hudby.

Soukromá čínská společnost pohlíží jako na klíčový trh své aplikace na Indii, kde s místními hudebními studii T-Series a Times Music komunikovala ohledně práv. Navíc je odhadováno, že její aplikace mají v zemi více než 300 milionů aktivních uživatelů měsíčně.

Indie také nejspíš inspirovala ByteDance ke zvážení bezplatné verze své hudební aplikace podporované reklamou. Ačkoli více než 150 milionů uživatelů v Indii poslouchá hudbu online, jen zlomek je ochotných za ni zaplatit.

Tato skutečnost dělala z Indie jedinečné bitevní pole pro místní a mezinárodní hudební giganty, z nichž většina na trhu nabízí bezplatnou verzi podporovanou reklamou. Dokonce i prémiové účty od společností Apple či Spotify stojí méně než 1,2 USD za měsíc. Indie tak tvoří jediný trh, kde Spotify nabízí bezplatnou verzi své aplikace, která umožňuje volný přístup ke kompletnímu hudebnímu katalogu.

Spuštění aplikace by mohlo znovu upozornit na působení společnosti ByteDance na indickém trhu, kde její aplikace TikTok nedávno čelila ostrému střetu. Indický soud ji zakázal zhruba týden poté, co vyjádřil znepokojení nad jejím sporným obsahem. Poté, co zde byl zákaz TikTok zrušen, začala být společnost ve svých pohybech výrazně opatrnější.