Mark Zuckerberg si uvědomuje, že Facebook selhal  při minulých volbách amerického prezidenta. Zde je plán, jak zabránit  především ruským vlivům během voleb v následujících letech, a to nejen v  USA.

V roce 2016 se podařilo ruským agentům pomocí sociálních  sítí ovlivnit volbu amerického prezidenta. Mark Zuckerberg v současnosti  již uznává, že Facebook nebyl schopný reagovat na vlnu dezinformací a  zabránit tak účinně ruským snahám. Firma se v té době zaměřovala na  odhalování hackerských pokusů a nedokázala potlačit organizované šíření  lživých informací. Hlavní výzvou nyní budou americké prezidentské volby  konané v roce 2020.

Po zkušenosti z roku 2016 se Facebook, ve  kterém pracuje údajně více než 35 tisíc lidí na zajištění bezpečnosti,  poučil a daří se mu lépe potlačovat organizované kampaně. Ty jsou  nejčastěji koordinovány ze strany Ruska, Iranu, nebo Číny. Ruské skupiny  často vytvářejí umělou podporu prezidenta Donalda Trumpa a útočí na  kandidáty z řad Demokratů. Kampaně ale nemíří pouze na americké  uživatele. Facebooku se již podařilo zachytit a potlačit aktivity, které  cílily na volby ve Spojených státech amerických, Jižní Americe a  Severní Africe.

Nyní přichází Facebook se službou zvanou "Facebook  Protect". Ta přináší lepší ochranu pro účty zvolených politiků,  kandidátů, nebo jejich pracovních týmů. Společnost zároveň přitvrdí svůj  boj s falešnými informacemi. Doposud se Facebook zaměřoval především na  kampaně, které mají odradit uživatele od účasti ve volbách. Firma  údajně odstranila již více než 45 tisíc příspěvků odrazujících voliče.

Přese  všechny snahy nachází Facebook i řadu kritiků, a to především kvůli  tomu, že odmítl odstranit lživé informace prezentované přímo politiky v  jejich kampaních. Společnost se brání tím, že nechce cenzurovat  politickou reklamu a že umožnění levné politické propagace skrze  sociální sítě dává politikům šanci dát o sobě vědět.

zdroj obrázku: koeppeldirect.com