Google kupuje za 48 miliard korun výrobce chytrých hodinek Fitbit. Apple by se měl začít obávat o pozici jedničky na poli chytrých nositelných doplňků.
Přestože byl Google společností, která jako jedna z prvních odhadla potenciál v oblasti chytrých hodinek a náramků, nepovedlo se mu nikdy prorazit s vlastními produkty. To se má změnit již v roce 2020, kdy firma dokončí nákup jednoho z největších hráčů na trhu, společnosti Fitbit. Tedy dokončí, pokud vše posvětí americký regulátor. To nemusí být úplnou samozřejmostí, protože Google se v současnosti již potýká s problémy se zákonem kvůli zacházení s osobními údaji uživatelů. Nabízí se také pochybnosti o tom, co společnost zamýšlí dělat s případnými daty získanými pomocí chytrých hodinek a náramků.
Společnost Fitbit platí za jednoho z hlavních inovátorů v oblasti chytrých doplňků a s více než 100 miliony prodaných kusů za jednoho z nejdůležitějších hráčů na trhu. Přesto se jí v poslední době až tolik nedaří. V loňském roce zaznamenal Fitbit ztrátu v přepočtu 4,2 miliardy korun a akcie společnosti dlouhodobě klesají na ceně. Bezkonkurenční jedničkou na trhu chytrých hodinek je v současnosti Apple s podílem přes 40%, Fitbit zaostává se svými necelými 10%.

Spojení s Googlem se tak jeví jako nadějné oživení pro společnost. Spolupráce s gigantem stojícím za nejrozšířenějším operačním systémem pro mobilní telefony by mohla Fitbitu pomoci překonat nedostatky, kterými ztrácí za stále populárnějšími Apple Watch. Ty mají v porovnání s Fitbitem výrazně pokročilejší a uhlazenější uživatelské prostředí.
Apple Watch se svým operačním systémem watchOS nabízejí v dnešní době téměř 20 tisíc dostupných aplikací, zatímco počet aplikací pro Fitbit se pohybuje v řádu stovek. Spojení s Googlem a jeho systémem WearOS a také snadnější spojení s vývojáři aplikací by mohlo umožnit Fitbitu zlepšení i v tomto směru. Současná situace přitom není pouze černá, Fitbit překonává Apple Watch například delší výdrží baterie nebo poloviční cenou.
Přestože stále zůstává otázkou, jak bude vlastně nová spolupráce vypadat, pod jakou značkou se produkty budou prodávat, a o jak velký zásah do produktového portfolia Fitbitu půjde, Apple by se měl začít držet na pozoru. Ke spojení totiž dochází zrovna v době, kdy se trh s chytrými doplňky (do kterého můžeme řadit i oblíbená sluchátka AirPods) stává hlavním zdrojem příjmů Applu a odstrkuje do pozadí například prodeje Macbooků.
zdroj úvodního obrázku: thewearify.com
Líbil se Vám článek? Odměňte nás sledováním naší stránky na Facebooku. Děkujeme


Michal Palas
Ekonom, vášnivý sportovec a fanoušek moderních technologií.
Vstup do diskuze