Největší světový vyhledávač Google mění vzhled stránky vyhledaných výsledků. V mobilním zobrazení se majitelé stránek dočkají lepší prezentace. Google umožní zviditelnění loga a názvu stránky, které posune nad typický modrý text odkazující na vyhledaný pojem. Doposud můžeme pod modrým textem vídat menší zelený text odkazující na zdroj.

Změna se může zdát nepatrná, avšak je jisté, že potěší všechny majitele různých webových stránek. Zviditelnění loga může ve vyhledávajícím vzbudit pocit již známého a kvalitního serveru rychleji než jen nevýrazný zelený text.

Podle nás je takovéto označení odkazu na stránku přehlednější a dává vyhledávajícím prostor pro snazší rozlišení, odkud hledaná informace pochází. Pokud tedy např. hledáme cestovateské tipy a jako první se nám zobrazí logo blogu nějakého známého cestovatele, je velice pravděpodobné, že na něj klikneme snáze a rychleji než v záplavě modrozelených nadpisů.

V neposlední řadě se změn dočkalo i zobrazení reklam. V nové verzi vyhledávání je slovo "reklama" psáno černě a tučně před zdrojem vyhledávání namísto zeleného boxu, na který jsme zvyklí. Ať každý posoudí, zda změna přispívá k přehlednosti, či nikoli. Podle mého názoru se  jedná spíš o estetickou úpravu.

Podle Google současné změny připravují půdu pro další. Dočkáme se přehlednějších náhledů, akčních tlačítek a dalších pokročilejších vylepšení, jako je využití rozšířené reality či širšího zpravodajského pokrytí.

Všechny zmíněné změny by měly být zpřístupněny uživatelům mobilních telefonů během následujících dní.