Recyklace baterií se stává stále větší téma. Proces recyklace závisí především na typu samotné baterie.

Například ve Velké Británii jsou nejrozšířenějším typem recyklovaných baterií ty s elektrodami na bázi olova. Hlavní výhodou olověných akumulátorů je schopnost dodávat vysoké rázové proudy, což spolu s nízkou cenou je vhodné například pro startování automobilů, jsou to tedy baterie, které využíváme v našich automobilech.

Recyklace tohoto typu baterií probíhá tak, že se baterie rozdělí, kyselina sírová se vypustí a olovo s plastem se oddělí ve vodní lázni. Jakmile jsou jednotlivé části shromážděny, roztaví se a jsou znovu použity k vytvoření nových baterií. Kyselina je potom přeměněna na průmyslové chemikálie.

Podobný proces mechanické separace se používá k extrakci a opětovnému použití zinku, manganu, oceli a dalších složek z alkalických baterií (baterie označované AA a AAA).

Výše popisované procesy vypadají poměrně hezky a "eco-friendly". Problém ale je v tom, že baterií je několik typů a procesy recyklace jsou u různých typů odlišné. Například současné metody recyklace lithiových bateriích jsou totálně neefektivní - je daleko levnější vyrobit novou baterii, než vytvořit baterii ze starých, což je vzhledem k současné spotřebě nezanedbatelná zátěž pro naši planetu.

V současné době je naděje, že by se celý tento recyklační koloběh mohl změnit díky rostoucí popularitě elektrických vozidel, která by měla podpořit nové výzkumy metod recyklace baterií.

Líbil se vám článek? Odměňte nás sledováním naší stránky na facebooku. Každá práce něco stojí a bez vaší podpory se neobejdeme. Děkujeme