• Poptávka po inteligentních reproduktorech neustále roste a to i bez ohledu na nedávné incidenty v ochraně soukromí.
  • Výzkum ukazuje, že lidé milují způsob interakce se svými hlasovými asistenty.
  • Společnosti také vnímají velké výhody plynoucí z používání této technologie.

Podle průzkumu společnosti Capgemini, který sbíral data od roku 2017 do současnosti, spotřebitelé i organizace využívají hlasové asistenty čím dál tím více, což je v kontrastu s rostoucími obavami o ochranu soukromí, které vyvolalo několik nedávných odhalení (Amazon, Microsoft, Apple, Google, Facebook). Průzkum ukázal, že lidé nebo alespoň většina z nich (na základě 12.000 respondentů) upřednostňují svoje pohodlí nad ochranou soukromí.

Výzkumná zpráva zdůrazňuje, že stále více uživatelů používá konverzační rozhraní zejména v oblasti každodenního nakupování. Spotřebitelé také rádi provádějí průzkum svých produktů pomocí hlasového asistenta, vytvářejí nákupní seznamy a kontrolují stav svých objednávek tak, že se zkrátka zeptají svého hlasového kamaráda. Přehrávání hudby, navigace, přivolání taxi služby nebo informace o platbách, jsou další služby, které uživatelé často zadávají hlasem.

Během období, kdy výzkum probíhal, se celkové používání hlasových asistentů neustále zvyšoval. Většina uživatelů je se svými zkušenostmi spokojena a jejich úroveň spokojenosti se vzhledem k tomu, že hlasoví asistenti procházejí nepřetržitým vývojem, také stále zvětšuje. Zhruba 58% spotřebitelů přiznalo, že si svého hlasového asistenta personalizovalo.

Hlasové asistenty čeká ještě velký vývoj a pravděpodobně bude pár let trvat, než budou využíváni masově (ze stran společností). Přesto mnoho z firem, které při své činnosti službu hlasových asistentů již využívají, registrují ohromné výhody: velké redukce nákladů na služby, kratší čekací doby nebo třeba lepší NPS (Net Promoter Score), které se zlepšilo o více než tři body u více než 50% organizací.

Líbil se vám článek? Odměňte nás sledováním naší stránky na facebooku. Každá práce něco stojí a bez vaší podpory se neobejdeme. Sdílíme pouze relevantní články zaměřené na ekologii a technologie. Děkujeme.