Vedení Paříže došla trpělivost. V tuto chvíli se na chodnících (a občas na silnicích) Paříže můžete projet na koloběžce 12 různých startupových firem. Jak napsal francouzský deník Le Monde, starostka Paříže, Anne Hidalgo, oznámila na poslední tiskové konferenci několik zásadních regulací.

První z řady je zredukování počtu firem. Bird, Bolt, Bolt č. 2, Circ, Dott, Hive, Jump, Lime, Tier, Voi, Ufo a Wind jsou všechny, které v Paříži působí. Je zřejmé, že sdílené koloběžky jsou v dnešní době snadný byznys. Ale dvanáct firem v jednom městě je zkrátka moc. Paříž tak plánuje udržet dvě maximálně tři z nich.

Volba společností, kterým Paříž nabídne smlouvu je závislá na několika kritériích, z toho dvě jsou zásadní. Firma musí být schopná představit udržitelnost ve fungování a případném opravování koloběžek. V praxi to znamená, že pokud se koloběžka rozbije, bude opravena a nebude okamžitě nahrazena novou. Za druhé budou firmy hodnoceny na základě pracovních podmínek pro ty, co koloběžky nabíjí.

Ve městě už dříve přijali několik opatření. Stejně jako v Praze lidé nesmí řídit koloběžky na chodnících. Poskytovatelé musí do městské kasy platit 50 Eur za koloběžku ročně. Uživatelé dokonce musí koloběžky parkovat na parkovacích místech pro auta, což je v některých případech náročné a vyvolává to zmatky. Parkovacích míst není dostatek. Poslední opatření se týká maximální rychlosti. Ta by měla být snížena z 25 na 20 km/h.

I pro Prahu bude jistě zajímavé tuto situaci nadále sledovat. V současnosti v Praze působí společnost Lime, jejíž koloběžky využilo již více než 70 000 uživatelů. I přesto, že se jedná o jedinou společnost, budí koloběžky mezi Pražany rozporuplné reakce. Jízda po chodníku je naproto běžná, stejně jako jízda bez helmy. Počet podnapilých turistů využívající tento druh dopravy je značný. Otázkou zůstává, kdy se situace zhorší natolik, že dojde ke stejným opatřením jako v případě segwayů.