Světově unikátní software jim umožňuje trackovat chování hráčů přímo ve hře, navíc v reálném čase. Zároveň mohou postup hráčů rovnou analyzovat, bez zdlouhavého prohlížení celých záznamů. To ve výsledku výrazně zvyšuje efektivitu testování chování uživatelů, jehož celková doba se může zkrátit až o 20 %. Samotní hráči nasazený software nijak nepoznají a zážitek z hry si tak mohou užít naplno.

„Při herním vývoji můžete narazit na problém, jehož příčiny nedokážete vyřešit ani s desítkami let zkušeností. Jedinou možností je tak podívat se okem hráče, respektive co se děje na jeho mobilním displeji. Naše řešení pomáhá vývojářům sledovat záznam a kritické momenty rovnou analyzovat. Případně lze vytvořit i záchytné body, ke kterým se lze kdykoli vrátit. Poznatky tak mohou využít všichni, kdo se na hře podílí - od analytiků přes level designery až po game directory. Všichni tak mohou sledovat, zda lidé postupují tak, jak tvůrci zamýšleli,„ říká Petr Janošík, CEO Smartlooku.

Smartlook využívá více než desítka herních studií, mezi nimi například Funrock, Games2win, Fanatee, Pixagaming, Vertigo games, Pixelfederation, COFA Games, Homa Games a další. Nechybí ani čeští Madfinger Games, kteří stojí například za střílečkami Shadowgun, Dead Trigger či hrou ve virtuální realitě Monzo VR pro konstruování aut či letadel.

Hlavně ušetřit výkon

Mezi hlavní požadavky vývojářů patří zejména nároky na co nejnižší spotřebu výpočetního  výkonu. Zejména u mobilních zařízení pak musí dávat pozor na spotřebu dat. Ve Smartlooku lze vyřešit tento problém různým nastavením kvality nahrávání, stejně tak i přenosové rychlosti, tedy je možné volit, kolik dat odešle zařízení za sekundu. Vývojář se tak může sám rozhodnout, jak veliké by soubory měly být a kolik snímků za vteřinu chce zaznamenávat. Záznam se uploaduje jen ve chvíli, kdy je telefon připojený k WiFi.

Smartlook se snaží fungovat nenápadně na pozadí tak, aby to uživatele neobtěžovalo. Nemá vliv na FPS (Frames per Second čili počet snímků za sekundu), nečerpá mobilní data, a tím pádem má minimální dopad na výdrž baterie.

Soukromí zůstane i nadále utajeno

Smartlook se soustředí na sledování chování uživatelů pouze na webových stránkách a v aplikacích, kde je nasazený jeho kód. Neví tedy nic o tom, co se děje v samotném zařízení, natož jakékoliv informace o samotném koncovém zákazníkovi. Dnes jsou již k dispozici možnosti, jak pochopit zákazníky co nejdetailněji - například zjistit důvod, proč ze stránek odcházejí, proč nedokončí nákup, nebo právě proč při hraní hry v určitém místě přestanou. Jednoduše řečeno je cílem zjistit, co nefunguje a co lze zlepšit.  Služba funguje na webech i v mobilních aplikacích a díky realtime trackingu dokáže chybu objevit již při prvních náznacích abnormalit.

Zdroj: TZ PR-ACE Agency
Foto: SCREEN POST, Unsplash