Tak to alespoň tvrdí tým rakouských vědců, který hodlá na svět přivést přibližně desetkrát větší model, než LZ-129 Hindenburg, 800 metrů dlouhou vzducholoď, sestrojenou v roce 1935 firmou Luftschiffbau Zeppelin.

Zmíněný tým vývojářů prohlašuje, že by se Zeppeliny mohly ve 21. století dočkat velkého comebacku a stát se naprosto revoluční technologií nákladní dopravy. Kromě toho by vodíkem plněné Zeppeliny mohly výrazně snížit emise oxidu uhličitého, produkované námořní dopravou.

Dle vyjádření týmu v časopisu Energy Conversion and Management by se díky očekávanému desetinásobku původní velikosti jeho kapacita mohla zvýšit až 1000 krát.

Vzducholoď by však nemusela znamenat výhodu jen kapacitní, ale i rychlostní. Cílem je využít proudění vzduchu ve výškách mezi 10 a 20 kilometry, kde vítr dosahuje průměrné rychlosti 165 kilometrů za hodinu. Zeppeliny v novém kabátě by tak mohly teoreticky obkroužit dokola celou planetu za pouhé dva týdny. Je jasné, že Boeing 737 to zvládne výrazně rychleji, nedokáže už ovšem převézt více než 20 000 tun nákladu.

„Není to můj nápad,“ řekl Julian Hunt, postdoktorand v Mezinárodním Institutu pro analýzu aplikovaných systémů v rakouském Laxenburgu s odkazem na myšlenku využití síly větrných proudů, který využívaly již staré německé vzducholodě.

Hunt zároveň odpovídal na otázku modernizace stavby Zeppelinů. Legendární vzducholoď je totiž úzce spojena s katastrofou modelu Hindenburg, který vzplál v roce 1937 při přistávání na letišti Lakehurst v New Jersey.

Podle Hunta se však technologie v tomto ohledu značně zlepšila. Strukturální pevnost trupů vzducholodí by dnes namísto kravských střev mohla podpořit technologie uhlíkových vláken. Kromě toho dnes vládneme mnohonásobně podrobnějšími a přesnějšími systémy předpovědi počasí.

Do budoucna se velice těšíme na novinky co se tohoto projektu týče a věříme, že se Ferdinand von Zeppelin v hrobě rozhodně neotáčí.

Zdroj: Futurism